אבטחת מידע לעסק – להגן על העסק, להגן על הלקוחות שלכם

אין נושא יותר בולט ובוער בתחום של שירותי מחשוב לעסקים, כמו הנושא של אבטחת מידע. גם מי שאיננו מתעסק בתחום זה ואיננו מעורב בו, שמע וקרא בוודאי על חשיבות העניין ועל מקרים שונים ורבים בהם חוסר אבטחה או אבטחה ברמה מינימאלית הביאה לפגיעה משמעותית בעסק ובלקוחות שלו.

הנושא של אבטחת מידע לעסק הוא מאוד משמעותי, מאחר ומדובר על אחד האיומים הגדולים ביותר שעומדים היום אל מול בתי עסק בכל תחום כמעט, בוודאי אם מדובר בעסקים המחזיקים ברשותם יש מידע רב על לקוחות (פרטיים ועסקיים), נתונים כספיים, ובכלל כל פרט מידע שיכול לפגוע בתפקוד העסק, כך או אחרת.

לפני שאנחנו נסביר איך יוצרים אבטחת מידע לעסק, נסביר מדוע חשוב להשקיע בכך, על ידי הצגת דוגמאות שונות לאיומים שיכולים לעמוד לפתחם של בתי עסק שונים. לא פעם אנחנו שומעים בתקשורת על התקפות סייבר של מדינות כנד מדינות אחרות, אך לא רק הן מותקפות, כאמור, גם בתי עסק עלולים למצוא את עצמם מותקפים, בין אם זה על ידי מדינה, ארגון או גוף מסוים וכן על ידי גורמים פרטיים.

דוגמאות לאיומי אבטחה איתם מתמודדים בתי עסק

הדוגמא הבולטת היא גניבת מידע מבית העסק, גורם פנימי או חיצוני שפשוט גונב מידע על מנת לעשות בו שימושים שונים. זה יכול להיות מידע של העסק עצמו וזה יכול מידע שקשור ללקוחות שונים (מה שכמובן יכול להביא לפגיעה עסקית ותדמיתית משמעותית לעסק).

דוגמא אחרת לפגיעה בבית העסק, היא ניסיון לשבש את הפעולות שלו. מקרים של התקפות סייבר שמשתקות מערכות מחשב או מערכות אחרות. אנחנו מכירים את זה בתחום המדיני, אך גם בתחום העסקי מתקפות סייבר על בתי עסק יכולות לגרום לשיתוק משמעותי ולנזק כספי עצום. בשנים האחרונות, אנחנו מכירים מצבים של מתקפות כופר, קרי מתקפות של האקרים אשר דורשים תשלום מבית העסק על מנת לשחרר את ההשתלטות שלהם על מחשבי העסק.

חשוב להדגיש, אבטחת מידע לעסק היא כלי הכרחי לא רק כלפי חוץ אלא גם כלפי פנים. בין אם זה בשביל למנוע מצב מעובדים לא מורשים להיחשף למידע ולעשות בו שימוש, ובין אם זה בשביל לייצר הרשאות עבור עובדים מסוימים בשביל שכן יוכלו להשתמש במערכת בצורה סדירה ובטוחה.

כיצד יוצרים אבטחה בצורה נכונה

ראשית, מאפיינים את צרכי העסק, המערכות איתן הוא עובד והאמצעים אותם הוא צריך בשביל ליהנות מאבטחה אופטימלית.

שנית, צריך להטמיע מערכות אבטחה וללמד את העובדים כיצד להשתמש בהן. חשוב לציין, שהתהליך מתבצע בין היתר, תוך כדי בדיקה של פרצות אבטחה שונות בשביל לוודא שהמערכת אכן מסוגלת להתמודד איתן.

שלישית, בכל עת כשיש צורך ואפשרות, דואגים לעדכן את המערכת, לשדרג אותה ולהוסיף כלים רלוונטיים לאבטחה.

אהבתם? שתפו עם החברים!

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

כתבות נוספות שאולי תאהבו

2Slash - התוסף החכם לכתיבה יעילה

כתיבת תוכן טובה חשובה מאוד לעסקים ואנשים פרטיים כיום. בעידן שבו האינטרנט גדל והתחרות חזקה, חשוב לדבר עם הקהל שלך…

שעוני קאסיו: אין שום סיבה להתפשר על איכות!

כשזה מגיע לשעונים אמינים וחדשניים, Casio הוא שם נרדף למצוינות במשך עשרות שנים. חברת שעוני קסיו שהוקמה בשנת 1946 ביפן,…
מערכת למכירת כרטיסים

מערכת למכירת כרטיסים

מערכת למכירת כרטיסים היא כלי חשוב המשמש לארגון מכירת כרטיסים לאירועים שונים. המערכת מאפשרת למשתמשים לרכוש כרטיסים בצורה נוחה וקלה,…
מעבר לעדשה: חקירת משקפת ושימושיה המגוונים

מעבר לעדשה: חקירת משקפת ושימושיה המגוונים

משקפת, מכשיר אופטי שובה לב, מאפשרת לנו לראות את העולם באור חדש לגמרי. המכשיר המדהים הזה קיים כבר מאות שנים…