פסנתרים חשמליים – סוגים ודגמים

פסנתר חשמלי, הוא אחד הכלים הפופולריים במוזיקה המערבית ובפרט במוזיקה האמריקאית – צליל שכולנו מכירים ואוהבים. ישנם דגמים וחברות רבות שמייצרות פסנתרים חשמליים, כלים שונים שעובדים בצורה שונה. למי שמתעניין ברכישת פסנתר חשמלי כיום מומלץ להכיר את הכלי, ההיסטוריה שלו ואת הטכנולוגיות הנפוצות.

פסנתר חשמלי – פסנתרים המבוססים על פטישים ומיתרים

חברות כמו בולדווין, ימאהה וקוואי מייצרות פסנתרים שמבוססים על תהליך מכני של פטישים המכים על מיתרים, כמו בפסנתרים אקוסטיים.

אלו הם דגמים מסורתיים והם דומים מאוד לתהליך שקורה בגיטרה חשמלית – לחיצה על המקלדת מפעילה פטיש שמכה על המיתר, כמו שבגיטרה חשמלית מכים (או יותר נכון, פורטים) עם המפרט על המיתר. המיתר רוטט ויוצר שדה מגנטי אשר נקלט במגנט מיוחד, כמו אלו שנמצאים על גיטרה חשמלית, המגנט המיוחד הופך את הרטט לסיגנל חשמלי המוגבר דרך מגבר ויוצא החוצה בצורה שבה אנחנו מכירים – צליל של פסנתר. צליל זה מבחינה טונאלית אינו שונה כל כך מאשר צלילו של פסנתר אקוסטי.

פסנתר חשמלי – פסנתרים המבוססים על מכה בקנים

פסנתרים חשמליים של ורליצר משתמשים בקני פלדה שטוחים שמוכים על ידי פטישים כאשר לוחצים על המקלדת. הקנים משולבים בתוך צלחת מתכת דמוית מסרק והקנים והצלחת יחד משמשים כפיקאפים (מיקרופונים) אלקטרוסטטיים או מבוססי קיבולת, באמצעות מתח של 170 וולט. מערכת זו מייצרת צליל מאוד מסוים, צליל שהוא "מתוק" כשמנגנים על הפסנתר בעדינות וצליל עם תהודה חלולה ככל שמנגנים על הקלידים חזק יותר. כיוון הקנים מתרחש על ידי הוספה או הסרה של מסה מגוש ההלחמה בקצה החופשי של הקנה. כשמחליפים את הקנים, מלחימים אותם ומכוונים אתם "פלאט" – כלומר כיוון שטוח. הנגן תוך כדי ניסוי וטעייה מכוון את הקנים על ידי שינויים בהלחמה. פסנתרים מפורסמים שמבוססים על שיטה זו הם ה"מאסטרו" המפורסם והסואט הברזילאי.

פסנתרים חשמליים – בכמה משפטים

כולם מכירים את הצליל האהוב של הפסנתר החשמלי, שמככב בכל כך הרבה אלבומים מוכרים ואהובים. פסנתר חשמלי הוא למעשה לא תחליף לפסנתר אקוסטי והוא בטח שלא חיקוי. זהו כלי בפני עצמו עם צליל ייחודי שאחראי לכמה מבלדות הרוק והפופ הגדולות בהיסטוריה. חוץ מסוגי הפסנתרים שציינו כאן, שהם סוגים מרכזיים, קיימים עוד סוגים רבים של פסנתרים חשמליים. לכאן כאשר אתם ניגשים לקנות פסנתר חשמלי כדאי לנגן על כמה שיותר סוגים על מנת לקנות את הפסנתר עם הצליל שאתם אוהבים.

אהבתם? שתפו עם החברים!

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

כתבות נוספות שאולי תאהבו

2Slash - התוסף החכם לכתיבה יעילה

כתיבת תוכן טובה חשובה מאוד לעסקים ואנשים פרטיים כיום. בעידן שבו האינטרנט גדל והתחרות חזקה, חשוב לדבר עם הקהל שלך…

שעוני קאסיו: אין שום סיבה להתפשר על איכות!

כשזה מגיע לשעונים אמינים וחדשניים, Casio הוא שם נרדף למצוינות במשך עשרות שנים. חברת שעוני קסיו שהוקמה בשנת 1946 ביפן,…
מערכת למכירת כרטיסים

מערכת למכירת כרטיסים

מערכת למכירת כרטיסים היא כלי חשוב המשמש לארגון מכירת כרטיסים לאירועים שונים. המערכת מאפשרת למשתמשים לרכוש כרטיסים בצורה נוחה וקלה,…
מעבר לעדשה: חקירת משקפת ושימושיה המגוונים

מעבר לעדשה: חקירת משקפת ושימושיה המגוונים

משקפת, מכשיר אופטי שובה לב, מאפשרת לנו לראות את העולם באור חדש לגמרי. המכשיר המדהים הזה קיים כבר מאות שנים…