אחת ההתפתחויות החשובות ביותר ביחסי עובד-מעביד, לאורך השנים, בא לידי ביטוי בדבר שהוא לכאורה מאוד פשוט, סטנדרטי ובנאלי אך יש לו חשיבות רבה, כפי שנוכל לראות במאמר זה.
מדובר על היכולת של העובד להציג מתי הוא נכנס למקום העבודה והתחיל ומתי הוא יוצא ממנו, ולהבדיל, הדרך בה המעביד יכול לקבל נתונים אמינים על שעות העבודה של העובד שלו.
כל הרעיון של שעון עבודה והדברים שנלוו אליו במשך השנים, הוא אחד השיפורים המשמעותיים והחשובים ביותר בשוק העבודה בכלל.
שכן דרך שעון העבודה והאופן בו העובד יכול היה לציין מתי הוא נכנס למקום ומתי הוא יוצא ממנו, הגדיר בצורה ברורה ואמינה, הן את שעות העבודה שלו והן את השכר שמגיע לו בהתאם.
במשך השנים חלו שיפורים ושינויים שונים בתחום זה, בין היתר דרך שילובו של מכשיר קורא כרטיסים, ובהתאם דרך שילובם של כרטיסי קירבה מסוגים שונים.
זה הפך את התהליך להרבה יותר מתקדם, מודרני ואמין. זה איפשר למנוע אי הבנות ואי וודאות, וכן סיפק למעבידים אפשרות לקבל נתונים ייחודים שעזרו להם לנתח טוב יותר את זמני העבודה של העובדים אל מול השכר שהם נותנים להם.
קורא כרטיסים הוא מכשיר אשר מסוגל לקרוא פס מגנטי של כרטיסים אשר "מוכרים" על ידו, ובכך הוא מאפשר לספק מידע שהמערכת מסוגלת לקרוא ולייצר באמצעות הכרטיס.
למשל, המכשיר מסוגל לקרוא שעות כניסה ויציאה של עובדים, במקרים בהם הכרטיס משמש כ"מפתח", אזי שהמכשיר גם פותח דלתות ובכך מונע אפשרות מזרים שאין ברשותם את הכרטיס, להיכנס פנימה.
אילו סוגי כרטיסים קיימים?
במהלך השנים, נוצרו מגוון רחב של כרטיסי קירבה אשר משמשים בתי עסק, מוסדות וארגונים מסוגים שונים. ההבדלים בכרטיסים, באים לידי ביטוי בסוג המידע שהם מספקים וכן באופי השימוש בהם.
אנחנו יכולים למצוא כרטיסי קירבה שנקראים על ידי מגע, יש לקרב אותם אל המכשיר ורק אז אפשר לקרוא אותם. כמו כן, אנחנו יכולים למצוא כרטיסי קרבה שניתנים לקריאה מרחוק ואין ורך בהכרח להתקרב איתם אל המכשיר.
אנחנו יכולים למצוא כרטיסי קירבה נטענים שיכולים להכיל כסף או פונקציות אחרות על פי הצורך, כרטיסים שניתן להעביר ולהציג מידע, למשל מידע רפואי או כל סוג אחר של מידע על פי הצורך.
כאמור, ישנם כרטיסים שניתן לפתוח איתם דלתות וכן אמצעים אחרים. היום נהוג להשתמש גם בכרטיסים שמשמשים לצורכי מכירות, כשהמטרה היא למשוך בעזרתם לקוחות אשר ירצו ליהנות מהם.
חשוב לציין, כל כרטיס כזה, לא משנה לשם מה הוא נועד, יכול לספק מידע רב אשר מגיע אל המערכות של בית העסק. ניתן לנתח, להשוות ולהשתמש בו לצרכים שונים על פי הצורך, בין אם זה מידע של עובדים, לקוחות או כל גורם אחר.
תמונה: Shutterstock